söndag 6 december 2009

Men in skirts


Jag hade tänkt mig en kväll hemma i soffan i går men Johannes lyckades övertala mig att följa med till O'learys. Det blev en riktigt trevlig kväll! Vi träffade på ett gäng roliga skottar som verkligen levde upp till mina förutfattade meningar; glada, öldrickande och givetvis, i allafall den manliga delen, kiltklädda. Nu kan jag allt om kiltar, tex att olika klaner har olika mönster, att de är i 100% ull, att man inte har något under (!) och att det är obligatoriskt att bära en liten väska och en kniv på höften. Kniven hade dock fått stanna hemma pga flygsäkerhetsregler. :-) Väskan har man för övrigt eftersom kilten saknar fickor. Det var rätt roligt att se en man i "kjol" stå och gräva efter mobilen i en liten handväska av hästskinn! Jag trodde att kilt var nånting man klädde ut sig i lite på skoj, men så verkade det inte vara utan en vanlig skjorta, snygga skor.. och däremellan en rutig kjol och långa strumpor verkade vara en rätt stadardiserad klädsel för utgång.

1 kommentar:

  1. Personligen ler jag varenda gång jag ser en man i kilt. Ser sjukt roligt ut. Jag var ihop med en man från Skottland ett tag men lyckligtvis så slapp jag se just det där.

    SvaraRadera