fredag 26 februari 2010

Vad har Pingu?


Isac är i vardagsrummet och kollar på Pingu. Jag är i köket. Isac kommer till köket.


Isac: Har Pingu då?

Jag: Vadå "har Pingu"?

Isac: Har Pingu för nåt då?

Jag: Inte vet jag vad han har. Fisk?

Isac (lite irriterad): NEEEJ mamma, HAR han?

Jag: Du får säga nåt annat, jag fattar inte.

Isac (suck, paus): Har Pingu en snippa då?

Jag: JAHAAA, var det du menade?

Isac: JA!

Jag: Nä, han är ju en kille.

Isac: Har han en snopp då?

Jag: Förmodligen

Isac: Var är snoppen då?

Jag: På undersidan nånstans...

Isac (springer och tittar på Pingu, kommer tillbaka): Jag SÅG inte snoppen, har han kalsonger?

Jag: Vad ska vi hitta på i morgon då?

Isac: Var är Pingus snopp då?

Jag: MEN strunta i den nu.

Isac: Har Pingus mamma en stor snippa då?

Jag: Vill du ha en glass?

Isac: JAAAAA!

5 kommentarer:

  1. Haha, lite fusk där... var det sådant du lärde dig på den KARAMATISKA kommunikationen? :

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Såg att jag stavat fel till karismatisk, skyller på fredagsölen =) Emma skrattar fortfarande åt din räddning!

    SvaraRadera
  4. Han är precis som mamma när hon var liten.Ska ha reda på allt, hur det är och funkar å så.Det gäller att hitta på förklaringar till allt, glass kan ju duga ibland.

    SvaraRadera