fredag 1 januari 2010

Olika sorter

Isac är väldigt intresserad av skillnaden mellan tjejer och killar just nu. Han vill gärna prata om det och vilka saker som hör till respektive kön. Typ killar har snopp, tjejer har kjol osv.


I går var det en sköterska som sa till Isac: "vilken duktig kille du är". Han svarar då "ja, jag är en KILLE". I det läget blundade jag och bad en stillsam bön om att slippa Isacs köns-utläggning, men förgäves:

Isac: Ja, jag är en kille

Sköterskan: Ja det är du!

Isac: Min pappa är också en kille.

Sköterskan: Ja.

Isac: Min pappa har en pung.

Sköterskan: Vad sa du nu Isac?

Isac: Min pappa har en PUNG hemma. Min mamma rakar inte hakan. Min mamma rakar sina ben. I badkaret. Min pappa gör INTE det.


Fullkomligt logiskt resonemang för Isac som håller på att fundera på skillnader mellan tjejer och killar, men sköterskan log ansträngt och såg lätt besvärad ut. :-)

4 kommentarer:

  1. Haha! Fick mig ett riktigt gott skratt :)

    SvaraRadera
  2. Hade varit roligt om han någon gång förväxlade vem som rakar hakan och inte ;)

    SvaraRadera