tisdag 8 december 2009

Singulair -the granulat from hell

I dag var det så dags att åka till läkaren och utvärdera det nya medicinschemat. Det var ju inte så mycket att säga om det eftersom vi avbröt efter två dagar. Efter att ha lyssnat på Isac och på färska ljudfiler från hur han andas om nätterna så tyckte läkaren inte att vår idé om att välja bort underhållsmedicinering var bra. Det är inte mycket att be för, han måste ha något mer än "akutmedicinerna". Det som finns att välja på är Budesonid som vi vet gör Isac aggressiv, Singulair som vi vet gör Isac ledsen och ger honom mardrömmar, eller nån annan medicin som är en inhalationssteroid och troligen ger samma biverkningar som Budesnoid. Pest eller kolera eller en annan pest, med andra ord.

Läkaren övertalade oss (ok mig, Peter lät sig övertalas direkt) att i allafall prova en gång till med Singulairen, nu med halv dos. Jag känner mig väldigt skeptisk men får ju tugga i mig att någon som har pluggat medicin i sisådär 8 år har mer underlag för att besluta om rätt medicin än vad jag har, även om det bär emot att erkänna. Nu för en timme sen gav jag honom det förhatliga granulatet och sitter och väntar på vad som ska hända. Granulat förresten, vad vill dom med det? Granulat är alltså ett pulver som ska blandas med fruktmos. Man får inte blanda ut det i vätska, det får inte blandas med något varmt och det får inte sparas när man väl har blandat det. Varför göra det enkelt liksom? :-)

Jag har försökt att ta en bild på Isac framifrån när han ser normal ut men det verkar vara omöjligt. Jag har ett stort antal foton på väggar, soffor och annat, där han helt enkelt klivit ur bild innan jag hunnit fota, plus en massa bilder på hans nacke när han vänt sig om, eller närbilder på hans hand när han försöker ta kameran. Här kommer några bilder från dagens försök.

1 kommentar: