söndag 27 december 2009

Min pappa har koll

Pratade med pappa och han undrade vad jag ville ha i försenad julklapp. (Han är inte hemma så jag har inte fått någon än.) Jag nämnde då att jag vill ha en ny kamera:

Pappa: Ja, men du har väl en kamera?

Jag: Ja, men det är inget vidare, det är ju typ lika många pixlar som mobilen så det är det ju ingen mening att använda den.

Pappa: Ok, men då kan du ju bara köpa till lite pixlar?

Jag: Eeeh?

Pappa: Javisst, jag köpte det till min för ett tag sen.

Jag: Jaha, blev bilderna mycket bättre efteråt då?
Pappa: Mjaa, det har jag inte tänkt på, kanske. Ska jag köpa det till dig då? Det är som ett litet kort som man sätter in i kameran.

Jag: Du gick väl inte in i en affär och bad om pixlar?

Pappa: Mjaaa... Hur är det med Isac då?

Jag: Ska vi inte prata mer om pixlarna?

Pappa: Jag har sagt nåt tokigt va?

Jag: Ja, men jag ska inte tala om det för nån, jag lovar..



4 kommentarer:

  1. Hahaha!

    Sitter första dagen på jobbet nästan själv på kontoret och skrattar. Läser man ett sånt första inlägg på en blogg åker den genast in i favoriterna.

    Hälsningar
    /Lasse

    SvaraRadera
  2. Min mamma är en teknisk idot men frågan är nog om inte din pappa är snäppet värre ändå.....

    SvaraRadera