onsdag 3 februari 2010

På rulle och kapitulation


Som flera vet så har jag bestämt mig för att komma i form för löpning igen efter barnafödande och därefter följande operationer. Nu är det på gång och jag är taggad! Jag har inte joggat målmedvetet hittills utan bara som uppvärmning för gymmande. I dag gick jag till gymmet bara för att jogga och avverkade faktiskt 3,5 km för första gången på tre år. En struntdistans för dom flesta men för mig är det SEGER! Jag klev av bandet med en massa energi kvar och med låg puls, så jag har definitivt 5 km i benen redan nu. Jag trodde jag skulle få slita för att komma upp i km men nu kan jag direkt fokusera på att höja tempot en aning, lovely! Jag fick bra draghjälp av grannen på löpbandet bredvid, alltid bra att smyga runt och vänta in någon 15km/h-löpare, att ligga på rulle på! ;-)


Kapitulationen handlar om tåg. Jag gillar inte alls tåg och för omkring 10 år sedan proklamerade jag att jag aldrig mer skulle åka tåg. Det har mest att göra med att jag älskar att flyga och allt som har med flygplan att göra, men också för att tåg är dryga i allmänhet...


Jag hade tänkt köra till Tierp på fredag men det känns faktiskt inte som en bra idé med tanke på vädret. 7-8 timmar i bilen ensam med Isac är jobbigt under alla förhållanden, men i uselt väglag tror jag att det kan bli övermäktigt. Jag har kört själv vid dåligt väglag och det har tagit uppåt 10 timmar, med ETT stopp. Isac behöver oftast fler stopp än så och bara tanken på en nattkörning på 11-12 timmar gör mig matt.


Det självklara alternativet är flyg, men det hade kostat som en dyrare sista-minutenresa till Grekland och dessutom är det ett meck att köra till RNB, ta sig från Arlanda osv. Därför väcktes tanken på att åka tåg. Nu blir det så och jag hoppas att SJ lyckas omvända mig från min tågavighet den här gången. Isac kommer i allafall att bli överlycklig, han gillar inte att åka bil och har tjatat i cirka ett år om att få åka tåg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar