torsdag 7 januari 2010

Du skall icke häda över parkeringen på Gräsvik, för parkeringen på Gräsvik glömmer icke

Jag har ju hetsat upp mig en del över hur svårt det är att parkera (lagligt) på Gräsvik. Kom till Telenors kontor efter 0750 och du är hänvisad till olaglig eller långt-bort-i-stan-parkering. Det har kommit en del obloggbara ord från mig över den *** parkeringen.

I dag kom Den Stora Hämnden. Jag jobbade sent och kommer ut till en nästan tom parkering, det är i princip bara min bil kvar. Jag borstar och skrapar min bil utan att se mig omkring speciellt mycket. Kör mot den (enda) utvägen från parkeringen och.. ..kort sagt så fanns det ingen utväg. Någon person, förmodligen i snöbranchen, hade parkerat en tolvmeters container mitt på utfarten. Jag övervägde snabbt mina alternativ; stanna och frysa i hjäl på parkeringen; gå in och jobba lite övertid; gå hem i högklackat och kjol. Inget kändes speciellt lockande så jag kollade tanken (halvfull, går att ha en bil på tomgång lääänge) och satte på lite bra musik. Det var lite som att parkeringen tyckte att om jag nu är så eftertraktad så vill du väl vara här.. FOR EVER.

Efter en liten stund kom i allafall en trevlig typ med en kranbil och lyfte undan containern och jag slapp undan med en varning denna gång. Jag kommer dock att vara lite mer vaksam på vad jag säger.. För man vet aldrig när hämnden kommer.

1 kommentar:

  1. Vet inte vad som hänt med mina vänner, är det inte tomtar och troll så är det parkeringar som lever ett eget liv *ler*

    SvaraRadera